piątek, 7 grudnia 2012

syrop piernikowy








Przepis na syrop piernikowy znalazlam rok temu na jednym z blogów a dokładniej
http://okruszki.blox.pl
syrop jest idealny na zimowe dni, kawa smakuje wyśmienicie.
Nie jest dietetyczny,  ma w sobie mnóstwo cukru ale łyżeczka syropu  do kawy przy takiej temperaturze...:-)
u mnie w pracy syrop zrobił furorę :-)

Składniki :
  • 200 ml wody
  • 150 cukru trzcinowego
  • laska cynamonu
  • 7 ziaren ziela angielskiego
  • 7 goździków
  • pół łyżeczki tartej gałki muszkatołowej                     
W rondelku :-) rozpuściłam cukier w wodzie. Dodałam laskę cynamonu, ziele angielskiego, goździki.
Kiedy syrop zaczął się gotować dodałam pół łyżeczki startej gałki muszkatołowej, chwilę gotowałam na małym ogniu.Po ostygnięciu syropu, odcedziłam syrop z przypraw. Przelałam do buteleczki.


3 komentarze:

  1. Wierzę, że jest super. Myślę, że wypróbuję, bo ogólnie pomysł na syropy mi się spodobał. Moim ostatnim odkryciem jest syrop cytrynowo waniliowy do herbaty.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chętnie wypróbuje Twój syrop...cytrynowo- waniliowy brzmi interesująco

      Usuń
  2. mmm piernikowy syrop! świetny pomysł, w sam raz na zbliżające się święta :)

    OdpowiedzUsuń